donderdag 11 juli 2019
Say cheese, say Gouda!
Eind 2019 heeft kaasstad Gouda een Cheese Experience! Een ode aan de koe, de ‘melkweg’, het complete productieproces, het eeuwenoude handjeklap en de wereldhandel… alles komt langs in deze thematische attractie.

Heijmerink Wagemakers kreeg opdracht van Stichting Cheese Experience Gouda voor de engineering en realisatie van het ontwerp dat afkomstig is van experiencebureau DST. Ook leveren we de volledige AV-installatie, inclusief showcontrol.
De afgelopen weken hebben we hard gewerkt aan de afronding van het technisch ontwerp en inmiddels zijn we volop bezig met de productie van een flink aantal interactieve opstellingen. Zoals een hands on melk-exhibit waarbij je via het melken van een bijna echte koe met interactieve uier een virtueel emmertje vult met melk. Ook kun je geuren raden en zijn er vijf productie-exhibits, waarmee bezoekers het hele totstandkomingsproces van kaas ervaren; wrongel maken, persen, pekelen, coaten en keren.
Alles in de Cheese Experience staat in het teken van koeien, melk en kaas. Een mix tussen fun, ontdekken en leren!


© DST Experience
 
dinsdag 9 juli 2019
Vitrines voor bijzondere Van Gogh-tentoonstelling
Het Noordbrabants Museum in Den Bosch exposeert van 21 september a.s. tot en met 12 januari 2020 ‘Van Goghs intimi’. Heijmerink Wagemakers kreeg opdracht voor de ontwikkeling en realisatie van 17 veiligheidsvitrines voor de waardevolle collectiestukken.

Aan de hand van schilderijen, tekeningen, brieven en documenten geeft deze tijdelijke tentoonstelling een brede blik op de personen die een belangrijke rol speelden in zowel het leven als het werk van Vincent van Gogh. Een expositie met bruikleen van het Van Gogh Museum Amsterdam.
Het ruimtelijk ontwerp voor de tentoonstelling is afkomstig van het Belgische ontwerpbureau Pièce Montée.
Voor meer info over de tentoonstelling zie de website van het Noordbrabants Museum.


© Van Gogh-portret door John Peter Russell
 
donderdag 4 juli 2019
Customer experience voor Schneider Electric
In opdracht van DST heeft Heijmerink Wagemakers een customer experience center technisch ontwikkeld en gerealiseerd voor het hoofdkantoor van Schneider Electric in Hoofddorp.

Schneider is expert in de digitale transformatie van energiemanagement en automatisering.
Om klanten bij de entree van het Nederlandse hoofdkantoor meteen in stijl te verwelkomen en informeren, worden via 6 meter hoge banieren de global trends van de branche weergegeven. Via een tour door het bedrijf maak je kennis met het ‘waarom’ van de Schneider-producten. Grafische panelen sluiten aan bij alle informatie die tijdens de tour wordt gegeven. Op de eerste verdieping kunnen bezoekers kennismaken met Schneider-oplossingen en services via case animaties.
Het ontwerp voor het customer experience center is afkomstig van DST Experience Communicatie. Eind juni is het center feestelijk geopend.


© DST Experience
 
vrijdag 21 juni 2019
Girlpower
Museum Rotterdam maakt zich op voor een tijdelijke tentoonstelling rondom 100 jaar Rotterdamse sportvrouwen: Girlpower. Een podium voor iconische sportheldinnen van toen en nu. Denk onder meer aan Bettie Stöve, Nelli Cooman, Leontien van Moorsel en Fatima Moreira de Melo.

De expositie wordt meer dan een eregalerij voor sportvrouwen. Het doel is om kinderen (en met name meisjes) te inspireren, activeren en motiveren om meer te bewegen. Onderzoek wijst uit dat sport bijdraagt aan een groter zelfvertrouwen, teamwork en leiderschap. Dus ook aan een succesvollere toekomst.
Heijmerink Wagemakers kreeg opdracht voor het projectmanagement, de engineering en realisatie van deze actieve tentoonstelling, die ontworpen is door Northernlight. Naast een gallery of fame, sportkleding door de jaren heen en empowerment-filmpjes is er een sportcourt. Hier word je uitgedaagd om te boksen met Nouchka, te fietsen met Leontien, hockeyen met Fatima, sprinten met Nelli en paralympisch powerliften met Melaica.
Meisjes, maar natuurlijk ook jongens kunnen van 7 september a.s. tot 8 maart 2020 losgaan in Museum Rotterdam.


© Museum Rotterdam
 
maandag 13 mei 2019
Grenzen verleggen in Kopenhagen
Op 6, 7 en 8 juni is Heijmerink Wagemakers vertegenwoordigd bij het jaarcongres van Ecsite in Kopenhagen. Ecsite is hét Europese netwerk voor science centra en musea. Het congres is dus ook dé verzamelplek voor iedereen die actief is in deze creatieve branche.

‘Pushing boundaries’ is het centrale thema van deze 30ste editie van het Ecsite jaarcongres. Door de grenzen te verleggen voor wetenschapscommunicatie (want dat is waar we binnen de Ecsite community mee bezig zijn), dagen we onszelf en anderen uit om nieuwe en creatieve paden te bewandelen. Tijdens het congres maak je kennis met de nieuwste ontwikkelingen op experimenteel technisch vlak en ontmoet je creatieve ervaringsdeskundigen uit alle hoeken van Europa.

Ecsite en Heijmerink Wagemakers
Wij van Heijmerink Wagemakers houden van techniek. Graag dragen we bij aan het toegankelijk maken van wetenschap en techniek voor een zo breed mogelijk publiek: spelen en leren samenbrengen via interactieve opstellingen.
In de ruim 30 jaar van ons bestaan hebben we al vele experiences en interactieve objecten gerealiseerd.  Hoe groter de uitdagingen in een ontwerp, des te leuker wij het vinden om er de ideale technische oplossing voor te bedenken. Zo brengen we creativiteit naar werkelijkheid.

Graag ontmoeten we je in Kopenhagen, kijk hier voor het programma. Lukt dat niet; ook in Nederland of daarbuiten zoeken we je graag op!
Congreslocatie: Experimentarium (supergaaf science center!) - Kopenhagen, Denemarken. Adres: Tuborg Havnevej 7, 2900 Hellerup



 
maandag 6 mei 2019
Een andere kijk met de Spotter
Het Banjaardgebied bij Kamperland in Zeeland krijgt een Spotter: een instrument dat bezoekers informatie geeft over het rondom liggende gebied.

De Spotter van Heijmerink Wagemakers is een kruising tussen een periscoop, een kompas en een totempaal, met aan de bovenkant een camera en op ooghoogte een beeldscherm. De paal kan 360 graden draaien. Door de camera op de omgeving te richten, verschijnen op het scherm (bewegende) beelden die allerlei wetenswaardigheden over Noord-Beveland en de drie aangrenzende wateren delen. De interactieve periscoop is onderhoudsarm en storm- en vandalismebestendig. 
De Spotter maakt onderdeel uit van de opwaardering van het Banjaardgebied, die momenteel in volle gang is. In de loop van september 2019 staat hij aan het einde van het nieuwe wandelpad, ter hoogte van de strandovergang.



 
donderdag 2 mei 2019
Nieuwe experience De Proefkolonie
Drenthe heeft er een museum bij: De Proefkolonie in Frederiksoord, over de oorsprong van onze verzorgingsstaat. In dit belevingscentrum kom je van alles te weten over de geschiedenis van de Koloniën van Weldadigheid (genomineerd voor de werelderfgoedlijst 2019) en hun invloed op onze hedendaagse samenleving. Bezoekers zijn er sinds 1 mei van harte welkom.

Heijmerink Wagemakers kreeg najaar 2018 van Stichting Koloniecentrum Frederiksoord de uitdagende design & build-opdracht om in co-creatie met Studio Pronk, Shosho, IJsfontein, Semmika en het team van het Huis van Weldadigheid de experience te gaan ontwikkelen en realiseren.
De Koloniën van Weldadigheid werden 200 jaar geleden gesticht ter bestrijding van armoede. Via landontginning en continue verbeteringen in de landbouwmethodieken kregen armen uitzicht op een beter leven. De Koloniën waren vooruitstrevend in hun sociale maatregelen en helemaal zelfvoorzienend, wat uitzonderlijk was. Ze laten het geloof in de maakbaarheid van de mens en de samenleving zien. In het ontwerp van Pronk vormt de multimedia experience ‘De Proefkolonie; een experiment van weldadigheid’ de publiekstrekker, gevolgd door de interactieve postshow ‘Weldoen toen, Weldoen nu’. Bezoekers ervaren wat weldadigheid is, waarom het nodig was en waarom het nog steeds relevant is.
Museum De Proefkolonie is gevestigd in het Huis van Weldadigheid in Frederiksoord. De officiële, feestelijke opening staat gepland in september. 


© Kim Stellingwerf

 
woensdag 1 mei 2019
Maan 25 jaar bij Heijmerink Wagemakers
Onze kanjer!



© Heijmerink Wagemakers
 
maandag 8 april 2019
Opgeleverd: Museum De Voorde
Medio april 2019 opende een volledig nieuw museum op een nieuwe locatie in het stadshart van Zoetermeer: Museum De Voorde.

De openingstentoonstelling ‘Dit zijn wij’ gaat over zes generaties van na de oorlog tot nu. Via allerlei interactieve elementen ontdek je als bezoeker wat generaties met elkaar gemeen hebben en wat ze van elkaar onderscheidt. Het is het enige museum in Nederland over lifestyle en het dagelijks leven vanaf de jaren ’50. Van Elvis tot Beyoncé en van mens-erger-je niet tot flippo’s… vele feestjes van herkenning komen voorbij!
Heijmerink Wagemakers kreeg opdracht voor de technische ontwikkeling en realisatie van de tentoonstelling. Een mooie design & build-samenwerking met de ontwerpers van XPEX en het museumteam.


© Mike Bink
 
zondag 7 april 2019
Beleef jenever
Het Nationaal Jenevermuseum te Schiedam - gevestigd in een voormalige moutwijnbranderij en distilleerderij - onderging een flinke herinrichting.

Bij binnenkomst ruik je de kruiden en ‘botanicals’, de grondstoffen van jenever, whisky en gin. Silhouetten van gebouwen uit de jeneverindustrie en de skyline van GinCity Schiedam vormen het decor van de eerste ruimte. Aan de hand van oude en nieuwe technieken ontdek je de stappen in het maken van jenever. Een vrijstaande installatie van meer dan 350 soorten Nederlandse jenevers laat zien hoe bruisend de industrie vandaag de dag is.
Op de tweede verdieping vind je een parade van bijna honderd verschillende jeneverreclames en marketinguitingen door de jaren heen. Rondom zijn persoonlijke verhalen te beluisteren van mensen uit de industrie die het vakmanschap van jenever belichten. Van de bekendste distillateurs, bartenders tot en met de douaniers.
Samen met het team van het Nationaal Jenevermuseum en de ontwerpers van Tinker zijn we erin geslaagd om in een korte doorlooptijd en binnen taakstellend budget van ontwerp tot oplevering te komen. Een samenwerking waar we met plezier op terugkijken!


© Mike Bink
 
dinsdag 5 maart 2019
Huis van Weldadigheid: de proefkolonie
Work in progress!

We zijn inmiddels begonnen met de productie van de inrichtingselementen voor het Huis van Weldadigheid te Frederiksoord. Een weef-spel is één van de in wording zijnde objecten; op de afbeelding onderweg van 3D-tekening naar werkelijkheid.
De opening van het nieuwe belevingscentrum in Drenthe is naar verwachting rond 1 mei a.s.


© Heijmerink Wagemakers
 
maandag 25 februari 2019
Experience Center voor SAP
Van softwarebedrijf SAP kreeg Heijmerink Wagemakers de design & build-opdracht voor een compleet nieuw Experience Center bij de Nederlandse vestiging in 's-Hertogenbosch.

Met ontwerppartner MMEK vertaalden we de wensen van SAP naar een onderscheidend concept dat aansprekend en uitnodigend is voor de diverse doelgroepen van het internationale bedrijf.
Het definitieve ontwerp werkten we uit naar een technisch ontwerp. Inmiddels zijn we al in de afrondingsfase van onze installeerwerkzaamheden op locatie. 
SAP neemt volop deel aan de hedendaagse technologische revolutie. Als marktleider op het gebied van bedrijfsapplicaties helpen zij organisaties om complexiteit het hoofd te bieden, nieuwe kansen te creëren voor innovatie en groei, en de concurrentie voor te blijven. In het Experience Center zal een indrukwekkende hoeveelheid oplossingen en toepassingen zijn te ervaren. Het center biedt ook mogelijkheid voor trainingen, meetings en events. Naar verwachting openen de deuren in juni.





 
maandag 11 februari 2019
Nieuwe internationale trekpleister in Aalsmeer
FloriWorld is een compleet nieuw experience center in wording en wordt een belangrijke verrijking van het toeristisch aanbod in de directe omgeving van Amsterdam en Schiphol.

FloriWorld zal het groene gevoel aanwakkeren bij bezoekers: een bijzonder uitje barstensvol beleving, een verrijking van je persoonlijk leven én een versterking van de top of mind-positie van bloemen en planten. Kortom: een leuke en leerzame ontdekkingstocht. De opening wordt in de eerste helft van 2020 verwacht.
Het spectaculaire ontwerp is afkomstig van Kranendonk Experience. Van hen kregen we de opdracht om het schetsontwerp per ruimte te vertalen naar schematische ontwerpen. Daar zijn we momenteel druk mee bezig. Een kleurrijke uitdaging!


© KEX
 
woensdag 6 februari 2019
Bart en Ralph compagnons

Vijf jaar samenwerking heeft geleid tot een verduurzaming: vanaf 1 januari 2019 is Ralph Gosselink naast Bart Wagemakers medeaandeelhouder geworden van Heijmerink Wagemakers Vormgeversatelier bv. De continuïteit van ons bedrijf – dat inmiddels ruim 32 jaar bestaat - is hiermee nóg weer meer toekomstbestendig! 



 
maandag 28 januari 2019
Nieuwe aanwinst!
Ons team is begin dit jaar uitgebreid met topper Christiaan Wiersma.

Christiaan is onze nieuwe uitvoerder; de man die hier in huis met de engineers meedenkt over praktische oplossingen, die in de werkplaats prototypes en mock-ups maakt en halffabricaten assembleert. En bovenal: die op locatie zorgt dat alles volgens ontwerp en planning wordt uitgevoerd. Dat betreft zowel het installeren op locatie van objecten die hij in onze werkplaats heeft voorbereid, als het leidinggeven aan partners en onderaannemers die wij inhuren bij de realisatie van onze projecten.
Kortom; een baan die vraagt om creativiteit, oplossingsgerichtheid, samenwerking en leiderschap. Competenties die Christiaan allemaal in huis heeft!
Christiaan volgde de opleiding tot meubelmaker en aansluitend deed hij de richting 3D Design aan de Hoge School van Kunsten. Zijn loopbaan is divers: Christiaan was antiekrestaurateur, docent meubel maken, kunstemballeur en uitvoerder/projectleider bij grote interieurprojecten. Zijn ervaring is voor ons goud waard!



 
donderdag 3 januari 2019
Stadsmuseum Zoetermeer verandert in Museum De Voorde
Heijmerink Wagemakers kreeg opdracht om het tentoonstellingsontwerp voor het nieuwe Museum De Voorde in design en build met XPEX (experience experts) te gaan realiseren. We zijn inmiddels begonnen!

Het oude Stadsmuseum Zoetermeer sloot z’n deuren voorgoed in november. Medio april 2019 opent een volledig nieuw museum op een nieuwe locatie in het stadshart van Zoetermeer: Museum De Voorde (een voorde staat voor verbinding). 
De openingstentoonstelling ‘Dit zijn wij’ gaat over zes generaties van na de oorlog tot nu. Via allerlei interactieve elementen ontdek je als bezoeker wat generaties met elkaar gemeen hebben en wat ze van elkaar onderscheidt. Museum De Voorde verbindt mensen met elkaar die anders misschien niet zo snel met elkaar in aanraking zouden komen. Het is het enige museum in Nederland over lifestyle en het dagelijks leven vanaf de jaren ’50. Van Elvis tot Beyoncé en van mens-erger-je niet tot flippo’s… alles komt voorbij!


© XPEX
 
woensdag 19 december 2018
Gewaardeerde relatie
Op een paar dagen na ligt 2018 achter ons. We kijken terug op een goed jaar en dat hebben we mede aan u te danken!

Het in ons gestelde vertrouwen, het prettige contact en de enthousiaste samenwerking met opdrachtgevers, ontwerpers, productiepartners en leveranciers waarderen we enorm.
We kijken er naar uit u in 2019 weer tegen te mogen komen.

We wensen u van harte sfeervolle kerstdagen en een heel gelukkig, gezond en succesvol nieuwjaar!

Het team van Heijmerink Wagemakers
Bart, Maan, Mark, Ronald, Asma, Ralph, Pim, Bram, Ireen, Paul-Chris, Hans en Hans, Frank, Lourina, Jelle, Gert, Sjon, Hielke en Stijn


Buiten de feestdagen om is ons bedrijf – weliswaar met een wat kleinere bezetting - geopend.




 
dinsdag 18 december 2018
Op de nominatielijst
De nominaties voor the European Museum of the Year 2018 zijn bekend! Aan drie van de genomineerde musea kunnen wij met gepaste trots onze naam verbinden.

Voor ons zijn ze eigenlijk alle drie nu al winnaars: Het Openluchtmuseum Arnhem (Canon van Nederland), Airborne at the Bridge, ook in Arnhem en House of European History in Brussel. We leverden een belangrijke bijdrage aan de ontwikkeling en realisatie van de permanente tentoonstellingen in deze drie musea.
Zie hier de lijst met alle Europese genomineerden en een leuk artikel in De Gelderlander. 
De winnaars worden bekend gemaakt tijdens het congres van de European Museum Forum tussen 24 en 25 mei in het Childhood Museum in Sarajevo.


 
maandag 3 december 2018
Vernieuwd Jenevermuseum in GinCity
Bij het Nationaal Jenevermuseum in Schiedam zijn we van start gegaan met de voorbereidingen voor de complete herinrichting van de museumzalen op de eerste en tweede verdieping.

In een design & build-samenwerking met Tinker Imagineers nemen we de museumzalen van de voormalige moutwijnbranderij en distilleerderij op de schop. Het defintief en technisch ontwerp zijn klaar. Inmiddels zijn we met de productie begonnen.

Schiedam staat te boek als de Jeneverstad van de wereld en wordt daarnaast steeds vaker GinCity genoemd. Dit dankzij de initiatieven die vanuit de traditionele branche worden genomen om nieuwe, smaakvolle gins (en jenevers) te ontwikkelen.
In de te vernieuwen tentoonstellingen komen jenever, Schiedam als jeneverstad én de marketing rondom jenevermerken centraal te staan. De branderij, de bottelarij en vatenopslag blijven daarbij deel uitmaken van het museum. 
De museumzalen op de 1e en 2e verdieping zijn sinds 1 februari tijdelijk gesloten. Voordat de Nationale Museumweek (8-14 april) van start gaat, is het complete museum weer toegankelijk voor publiek.


© Tinker
 
dinsdag 20 november 2018
Nieuwe experience: Huis van Weldadigheid
De provincie Drenthe krijgt met belevingscentrum Huis van Weldadigheid te Frederiksoord een nieuw museum van provinciaal belang. Hier ga je alles ervaren en te weten komen over de geschiedenis van de Koloniën van Weldadigheid (genomineerd voor de werelderfgoedlijst 2019) en hun invloed op onze hedendaagse samenleving.

Heijmerink Wagemakers heeft de uitdagende design & build-opdracht om - in co-creatie met Studio Pronk, Shosho, IJsfontein, Semmika en het team van het Huis van Weldadigheid – de experience te gaan ontwikkelen en realiseren. De opening is naar verwachting in mei 2019. Onze opdrachtgever is Stichting Koloniecentrum Frederiksoord.

De Koloniën van Weldadigheid werden 200 jaar geleden gesticht ter bestrijding van armoede.
Via landontginning en continue verbeteringen in de landbouwmethodieken kregen armen uitzicht op een beter leven. De Koloniën waren vooruitstrevend in hun sociale maatregelen en helemaal zelfvoorzienend, wat uitzonderlijk was. Ze laten het geloof in de maakbaarheid van de mens en de samenleving zien.
In het schetsontwerp van Pronk vormt de multimedia experience ‘De Proefkolonie; een experiment van weldadigheid’ de publiekstrekker, gevolgd door de interactieve postshow ‘Weldoen toen, Weldoen nu’. Bezoekers gaan ervaren wat weldadigheid is, waarom het nodig was en waarom het nog steeds relevant is.



 
maandag 19 november 2018
Wavin Academy: upgrade
Heijmerink Wagemakers realiseerde in 2015 voor Wavin Nederland in Hardenberg de Wavin Academy. Dit najaar kreeg de experience een upgrade.

De belangrijkste vernieuwing is de omschakeling van het Wavin House van virtual reality (VR) naar augmented reality (AR). De bezoeker navigeert met behulp van een tablet op een interactieve manier langs de leidingsystemen die Wavin boven- en ondergronds biedt. Heijmerink Wagemakers realiseerde de nieuwe inrichting voor deze AR-ruimte, die werd voorzien van productzuilen en een wandmeubel met geïntegreerd groot scherm, tablets en verlichting. Alles is aangesloten en geprogrammeerd op het bestaande showcontrol-systeem.
De Wavin Academy is bovendien uitgebreid met een exhibit waarin de Wavin Sentio wordt gevisualiseerd: een systeem om vloerverwarming en -koeling slimmer en makkelijker mee in te regelen. Een bezoek aan de Wavin Academy staat nu - nog meer dan voorheen - garant voor een dag vol training en beleving; a customer journey.
Brand experience specialist MMEK ontwierp destijds de experience en betrokken we ook nu weer bij de upgrade.


© Heijmerink Wagemakers
 
donderdag 15 november 2018
Op de longlist voor de Frame Awards 2019
Bij de ontwikkeling en realisatie van drie longlist-projecten was Heijmerink Wagemakers betrokken en daar zijn we best trots op!

We hebben het over Brew You Ride ('best use of digital technology' in de Heineken Experience Amsterdam), Canon of Dutch History ('exhibition of the year' in Openluchtmuseum Arnhem) en het Prinses Maxima Centrum ('healthcare centre of the year').
De Frame Awards 2019 longlist werd samengesteld uit bijna 1050 inzendingen uit 34 landen. De selectie bestaat uit projecten die het volledige interieurspectrum bestrijken; van winkels en horeca tot werk, instellingen en shows.
Op 3 december worden de genomineerden per (sub)categorie onthuld en krijgt het publiek een week de tijd om te stemmen. Stay tuned!



 
woensdag 7 november 2018
Ruimtelijke communicatie in Gelders landschap
Heijmerink Wagemakers ontwikkelt en realiseert in opdracht van Geldersch Landschap & Kasteelen (GLK) alle objecten uit het nieuwe huisstijlontwerp: van uithangborden tot meterslange kasten.

Bijna 12.000 hectare landgoederen en natuurterreinen en 35 kastelen, landhuizen en kasteelruïnes vallen onder de zorg van GLK. Daarvan zijn 7 kastelen en landhuizen én vrijwel alle natuurgebieden toegankelijk voor publiek.
Studio Pronk ontwierp in opdracht van GLK een huisstijl die de onderlinge samenhang tussen deze 7 kastelen in Gelderland duidelijk en herkenbaar maakt voor het publiek.
Kasteel Doorwerth en Huis Zypendaal dienen als pilot. Hier wordt in de loop van december de uitnodigende huisstijl (‘ruimtelijke communicatie’) zichtbaar voor de bezoekers.

Als beeldmerk is gekozen voor de ampersand. Deze prijkt in het logo en zie je overal in de omgeving van de kastelen terug: levensgroot alleenstaand, maar vooral ook op de nieuwe bewegwijzerings- en informatieborden. Een ontvangstbalie en andere maatwerkmeubels voor de kasteelwinkels/informatiecentra maken het huisstijlbeeld compleet.
Het Gelderse landschap met z’n kastelen wordt nog mooier dan het al was!


© Heijmerink Wagemakers
 
maandag 29 oktober 2018
Een expositie in de Heineken Experience
Op de vernieuwde vijfde verdieping van de Heineken Experience in Amsterdam is een 'open depot' ingericht.

Iconische collectiestukken, die het merk Heineken vanaf eind 19e eeuw groot maakten, zijn voortaan te zien in de Heineken Experience te Amsterdam. Te beginnen bij het ‘Diplome de Grand Prix’; de gouden medaille die Heineken kreeg uitgereikt op de wereldtentoonstelling te Parijs in 1889. Dit topstuk prijkt in een beveiligde vitrine. Ook het groene maanmannetje dat werd ingezet in de reclamecampagne 1988-’89 (“What a wonderful world”) maakt onderdeel uit van Heinekens memory lane
Heijmerink Wagemakers kreeg - in vervolg op de technische ontwikkeling en realisatie van de Brew You Ride - opdracht voor de realisatie van het tentoonstellingsinterieur binnen de Heineken Experience.
In januari 2018 werd de experience verrijkt met de nieuwe, spectaculaire attractie Brew You Ride. Begin november bezocht de miljoenste gast van dit jaar de audiovisuele reis in de voormalige brouwerij te Amsterdam. 


© Heijmerink Wagemakers
 
maandag 8 oktober 2018
Crowdfunding: Strijd tegen stijgende zeespiegel!
De aarde warmt sneller op dan ons lief is, maar we doen er nog te weinig aan. In de rondreizende escaperoom ‘Blue Mirror’ word je uitgedaagd de strijd aan te gaan met de stijgende zeespiegel. Een dichtbij-je-bed-show die je wakker schudt. Kom in actie. Investeer in de Blue Mirror.

In escaperoom Blue Mirror ga je op reis naar de toekomst: Nederland over pakweg 30 jaar.
De Blue Mirror is een soort world control room, waarin je de kans krijgt om alle factoren die invloed hebben op klimaatverandering aan te passen door aan de ‘knoppen van de wereld’ te draaien. Dit kan via uitdagende puzzels, snelheid en goede samenwerking. Maar… je zit ook in een tijdmachine. Elke 5 seconde gaat er een seizoen voorbij. Binnen enkele minuten worden de gevolgen van klimaatverandering voelbaar: het wordt warmer, gaat stormen en voor je het weet begint het water - ja water! - aan je voeten te stijgen. Lukt het je om binnen 10 minuten het jaar 2050 met droge sokken te halen?
Initiatiefnemer is Sherlocked: de eerste ontwerper van het wereldberoemde escaperoom-concept. Blue Mirror is niet alleen entertainment. Onder het motto ‘wie niet horen wil, moet maar voelen’ voert Sherlocked actie om gezamenlijk het tij te keren.
Escaperoom Blue Mirror gaat op reis langs manifestaties, beleidsmakers en festivals. De ontwikkeling van Blue Mirror is complex. De experience reist immers de wereld over vol met geavanceerde techniek aan boord. Daarnaast moet de installatie tientallen keren per dag op een veilige manier onderlopen met water. Dit vraagt om duurzame investeringen en vakmanschap en dat kost geld. Dus: kom in actie en investeer mee in de strijd tegen de stijgende zeespiegel!